Kövess minket a közösségi oldalakon, ahol első kézből értesülhetsz az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, receptekről és az új termékeinkről.

A legjobb lekvár, a cukormentes lekvár

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A lekvár az üvegbe zárt gyümölcs, ami megédesíti a mindennapokat. A hagyományos eljárással és összetevőkkel készült lekvár nem tartozik a szuperegészséges ételek közé, leginkább azért, mert a tartósításához rengeteg cukrot használnak fel. A cukormentes lekvár azonban a cukorbetegeknek, a diétázóknak az étrendjébe is gond nélkül beilleszthető.

A lekvár egy remek módja annak, hogy a nyári és őszi hónapokban felhalmozódott gyümölcsöt megőrizzük a téli időszakra. Nem mindegy azonban, hogy mindezt hogyan tesszük! Ha szeretnénk ügyelni a kalóriabevitelre, diétázunk vagy éppen egészségügyi okok miatt minimalizálunk kell a cukorbevitelt, akkor a legjobb választás, ha a klasszikus, jó cukros, mázas helyett a cukormentes lekvár vásárlása mellett döntünk.

Milyen a jó lekvár?

Erre a kérdésre nehéz jól válaszolni, attól függ ugyanis hogy mihez szeretnénk felhasználni és milyen szempont alapján akarjuk megítélni. Nézzük néhány szempontot!

Az állag

A lekvár állaga attól függ, hogy mennyi pektint tartalmaz. Ezt alapvetően a gyümölcs határozza meg, van aminek magasabb a pektintartalma, ilyen például a szilva, és van aminek alacsonyabb. Ez a pektin egyébként a növények sejtfalában raktározódik, leginkább a héjban. A pektinnek köszönhetően a gyümölcs íze és színe jobban megőrizhető, nem mellesleg pedig, mivel nem kell a tartósításhoz cukrot bevetni, így akár cukor nélkül is bármilyen gyümölcs befőzhető, ebben az esetben, ha szükséges, akkor plusz pektint kell a főzethez adagolni.

Bizonyos esetekben, például buktába, érdemes olyan lekvárt választani, ami szilárdabb, nem folyik el. A GabiJó áfonya lekvárja például remek választás lehet erre a célra!

 

A gyümölcstartalom

A lekvár annál jobb, mint több benne a jó minőségű gyümölcs. Ezt talán furán hangzik, tekintve, hogy a lekvár alapanyaga a gyümölcs, a gyártók azonban rettentően kreatívak tudnak lenni az alapanyag felhasználás tekintetében, ha arról van szó, hogy a gyümölcsmennyiség csökkentésével spórolni lehet.

A GabiJó lekvároknál a gyümölcstartalom megfelelő szintje elsődleges fontosságú. A bodzás berkenyés eperlekvár gyümölcstartalma például 80%, ebből csaknem 49% eper, a többi szőlőmust sűrítmény, berkenye, citromlé sűrítmény, szárított bodzavirág és a zselésítésért felelő pektin.

 

A cukortartalom

Lekvár cukor nélkül? Igen, igen és igen! Ma már léteznek hozzáadott édesítőszer nélküli lekvárok is, ezt azonban csak az igazán édes gyümölcsök esetén szabad bevállalni. A legtöbb lekvárban, ami nem tartalmaz cukrot, az élvezhetőség érdekében némi édesítőszer is van. Ettől sokkal kellemesebb, jobban fogyasztható és sokoldalúbban felhasználható lesz a lekvár.

A GabiJó esetén az édes ízt a gyümölcs maga, a szőlőmust, illetve a stevia növény kivonata adja meg. Így az elkészült lekvár csökkentett cukortartalmú, csökkentett szénhidráttartalmú és csökkentett energiatartalmú lesz. Ezzel a speciális étrendet követőknek sem kell mondani erről az édes élvezetről.

A cukormentes lekvárok visszacsempészhetik ezt a finomságot azok életébe is, akik különféle okból kifolyólag nem fogyaszthatták ezeket. A pektinnek köszönhetően csodás színű, állagú és kiemelten magas gyümölcstartalommal bíró lekvárok készíthető, amelyek befőzéséhez egyetlen gramm cukorra sincs szükség.

Ismerd meg a lekvárok új, egészséges generációját, kóstold meg a GabiJó lekvárjait!

https://gabijo.hu/termekek/