Kövess minket a közösségi oldalakon, ahol első kézből értesülhetsz az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, receptekről és az új termékeinkről.

Amit mindenképpen tudnod kell a gabonákról, gabonakészítmények fogyasztásáról

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Amit mindenképpen tudnod kell a gabonákról, gabonakészítmények fogyasztásáról

Egy dietetikus üzenete az egészségtudatos ínyenceknek

A hazai és nemzetközi táplálkozástudományi ajánlások szerint a gabonák fogyasztása étkezéseid egyik alappilléreként kell, hogy szolgáljon. Keményítő- és rosttartalmuknak köszönhetően a gabonák értékes szénhidrátokat jelentenek a szervezeted számára, melyek hozzájárulnak tested energiaellátásához. A gabonák vitamin- és ásványianyag tartalma sem elhanyagolható, ezek segítik a szervezeted optimális működését. Megkülönböztetünk hagyományos (búza, árpa, rozs, zab, rizs, kukorica) és úgynevezett álgabonákat (hajdina, köles, amaránt, quinoa, cirok). A különbség közöttük főként növénytanilag magyarázható, étrendi felhasználhatóságuk, szerepük és tápértékük alapján a hagyományos gabonákhoz hasonlóak. Sőt! Egyes tápanyagokban még gazdagabbak is, és nem tartalmaznak glutént……

Figyelem, ez a cikk még folytatódik és további 270 szót rejt!

Add meg kérlek keresztneved, e-mail címed és már küldjük is a megadott e-mail címre.