Kövess minket a közösségi oldalakon, ahol első kézből értesülhetsz az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, receptekről és az új termékeinkről.

10 élelmiszer, ami nem hiányozhat egy egészséges konyhából

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Az egészséges étrend összeállítása olykor nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Különösen a kezdő életmódváltók eshetnek abba a hibába, hogy kifogynak az ötletekből és elbizonytalanodnak, hogy mivel is töltsék fel az éléskamrát. Ehhez adunk most néhány tippet! Jöjjön 10 élelmiszer, amit mindenképpen érdemes beszerezni!

 

Avokádó

Az egészséges étrendből semmi esetre sem hiányozhat az avokádó, ami bővelkedik A-, B-, C- és E-vitaminban. Telítetlen zsírsavakban gazdag, sőt akár egyetlen avokádó elfogyasztásával fedezhetjük a napi folsav-szükséglet 40%-át és a rostbevitel felét.

Tojás

A tojás amúgy is a legtöbb ember napi étrendjének részét képezi, nem árt azonban tudatosan figyelni a bevitelére. Bár magas a koleszterintartalma, mértékletes fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel fehérjéje az emberi szerkezetéhez hasonló, így igen könnyen beépül a szervezetbe.

 

 

Köles

A köles igen értékes gabona, ami lúgosító hatásának köszönhetően hasznos a szervezet számára. Jó hatással van a csontokra, erősíti a hajat, a körmöket, nem mellesleg pedig igen változatosan elkészíthető. Sőt, kész kásák formájában is beiktathatod az étrendbe. Kóstold meg a GabiJó köleses zabkásáit!

Hal

Klasszikus mantra, hogy a hal mennyire egészséges, és milyen szomorú, hogy hazánkban ennyire alacsony a halfogyasztás. Ez bizony így van! A hal szuper ereje a többszörösen telítetlen zsírsavakban rejlik, ezeket az esszenciális zsírsavakat ugyanis a szervezet nem képes előállítani, így külső forrásokból kell gondoskodni a megfelelő mennyiség beviteléről.

Lekvár

A lekvár a kiegyensúlyozott táplálkozásban jelentős szerepet tölt be, de csak akkor, ha igazán jó minőségű. A magas gyümölcstartalmú és hozzáadott cukor nélkül készülő vagy csökkentett cukortartalmú változatok az édesség utáni sóvárgás problémáját oldják meg. Felhasználásukkal remek egészséges süteményeket és finomságokat lehet készíteni.

Brokkoli

A brokkoli nemcsak gyönyörű színe és formája miatt nem hiányozhat a konyhából! Antioxidánsokban bővelkedik, sok benne a C-, E- és A-vitamin, az ásványi anyag, ezeknek köszönhetően segít a rákos megbetegedések kialakulásának esélyét csökkenteni, felvértezi az immunrendszert és a csontritkulás ellen is hatásos fegyver.

Alma

„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!” – Habár nem csodaszer, de valóban, az alma az egészséges táplálkozás fontos építőkockája. Kalóriatartalma kifejezetten alacsony, rostokban viszont annál gazdagabb, így az emésztőszervek legjobb barátja. Igazi vitaminbomba, amit a kicsik és nagyok egyaránt szívesen fogyasztanak. Számos típusához könnyedén hozzá lehet jutni, az ára pedig megengedi, hogy a spóroló családok asztalára is felkerüljön.

Áfonya

Igazi kincs a szervezet számára az áfonya! Nagy mennyiségű antioxidáns, C-vitamin található benne, tápértéke hatalmas. Példának okáért egy maréknyi áfonyában annyi antioxidáns található, mint ötször annyi sárgarépában.

Édesburgonya

Az édesburgonya antioxidáns-tartalma magas, a lila változatban például rengeteg anthocianin van, a sárgában pedig béta-karotin. Egyetlen darab képes fedezni a napi mangán-szükséglet 28%-át. Erősíti az immunrendszert, elősegíti az emésztést, segít megregulázni a koleszterint, és a vércukorszintet is kordában tartja.

Fokhagyma

A fokhagyma előnyei még a kezdő reform táplálkozók számára is ismertek. Ez az a növény, ami már őseinket is gyógyította, mégis, pont azért, mivel annyira általános, gyakran megfeledkezünk a fontosságáról. Márpedig a fokhagyma remek vírusölő, felveszi a kesztyűt a baktériumokkal, gyulladáscsökkentő hatása van, és segít a koleszterin és a vérnyomás megfelelő szinten tartásában is.