Kövess minket a közösségi oldalakon, ahol első kézből értesülhetsz az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, receptekről és az új termékeinkről.

ÜNNEPEK PLUSZ KILÓK NÉLKÜL – 5 TUTI TIPP A DIETETIKUSTÓL

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

ÜNNEPEK PLUSZ KILÓK NÉLKÜL- 5 TUTI TIPP A DIETETIKUSTÓL

Karácsony sokak kedvenc ünnepe, így december beköszöntével előkerülnek a rég nem látott díszek, gyertyák és persze a tipikus ünnepi ételek, italok és sütemények.

Ha te is karácsony rajongó vagy, de a plusz kilókért nem annyira rajongsz fogadd meg az alábbi tippeket dietetikusunktól!

  1. Készíts saját adventi naptárat

Igazi karácsonyi kellék az adventi naptár, ami egy szuper elképzelés, hogy minden napra egy kis meglepetés vár minket Karácsonyig. Nem csak a gyerekek, de felnőttek körében is nagy népszerűségnek örvend. Viszont a csoki kalendárium hátulütője, hogy szépen rászoktat minket a mindennapi édesség fogyasztásra, ami aztán Karácsonykor csak még jobban kiteljesedik. Sokkal jobb megoldás, ha mi magunk készítjük az adventi kalendáriumot! Tehetünk bele különleges teát, sótlan magokat, aszalt gyümölcsöket, kedves üzeneteket, írószert, ékszert, illatos gyertyát, könyvet, de persze egy-egy zsebbe mehet jó minőségű magas kakaótartalmú csokoládé is!

  1. Okos Mikulás csomag

“Van zsákodban minden jó, piros alma, mogyoró..” a legideálisabb az lenne, ha megfogadnánk a gyermekdalban elhangzottakat és a mikulás csomag alapját nem a csokoládék képeznék, hanem friss gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, sótlan olajos magvak, csokoládéból pedig inkább a magas kakótartalmúakat válasszunk! De persze nem kötelező, hogy csak étel legyen a mikulás csomagban! Gyerekek (meg persze felnőttek is) mindig tudnak örülni színes ceruzáknak, tollaknak, könyveknek, színezőknek is!

  1. Hagyományos ételek egy kis reformmal

A hagyományos magyar karácsonyi fogásokról nem mondhatjuk el, hogy nagyon alakbarát ételek lennének, de egy kis reformmal a legtöbb azzá tehető! Például a töltött káposztához használjunk alacsonyabb zsírtartalmú darált húst, a tetejére pedig zsírszegény tejfölt tegyünk. A rántott ételeket sütőben zsíradék hozzáadása nélkül süssük ki. A mézeskalácsot készítsük teljes kiőrlésű lisztből, a bejgli töltelékbe pedig tegyünk az előírtnál kevesebb cukrot! Ezek az apróságok mind-mind összeadódnak és sokat számítanak!

  1. Mindent lehet csak mértékkel!

Persze Karácsony csak egyszer van egy évben! Természetesen nem az ünnepek alatt kell elkezdeni az alakunk miatt aggódni, ha egész évben odafigyelünk az étkezésekre nyugodtan ehetünk a fáról szaloncukrot és a karácsonyi asztal felett se sóhajtozzunk, hogy ez mind mennyi kalória! Egyszerűen csak figyeljünk a mértékre! Ha látjuk, hogy a menüsor öt fogásból áll ne együk tele magunkat már az előételnek szánt libamájjal. Nem kell mindent aznap megenni, hiszen nincs is jobb, mint másnap is ünnepi ételt ebédelni, így nem csak finomat eszünk, de megspórolunk plusz egy ebéd készítést is, amit pihenéssel tölthetünk a szeretteink körében. 

  1. Kellemeset a hasznossal a mozgásnál is!

Ha többet is ettünk a kelleténél és épp pukkadásig vagyunk, kapjuk meg a családot és töltsük aktívan velük az időt! A téli túrázás, korcsolyázás, hó esetén pedig szánkózás mind remek kalóriaégető, így nem gond, ha a bejgliből esetleg plusz egy szelet lecsúszott!